۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

برای طفلان دیروز می گرییم؛ آیا برای طفلان مسلم امروز می کوشیم؟



همیاری در آزادسازی و حمایت های پس از آزادی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت
  • اربعین حسینی- 5 بهمن 1389
  • ساعت 15 الی 18
  • مکان: شهر زیبا- بالاتر از میدان الغدیر- خ مخابرات- جنب مجتمع قضایی- تالار دانیال
همایش طرح طفلان مسلم در پنجمین سال برگزاری، با تمرکز بر حمایت های پس از آزادی مددجویان کانون اصلاح و تربیت برگزار می شود. همایش طفلان مسلم توسط جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) همزمان اربعین با حضور چند تن از مددجویان برگزار خواهد شد.

جامعه هدف این طرح، گروهی از کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت است. کودکان و نوجوانان مظلومی که عمدتا از شهر یا روستایشان برای کار مهاجرت کردند و در غربت و بی کسی، به دلیل لحظه ای اشتباه به زندان افتاده اند. بعد از مطالعه پرونده ها و بررسی وضعیت عده ای از مددجویان و آشنایی با خانواده های آنان، چند تن از مددجویان انتخاب شده و تصمیم بر آن می شود که در فاصله تاسوعا تا اربعین حسینی برای آزاد سازی این کودکان تلاش شود. از اهداف مهم جمعیت امام علی (ع) در این طرح این است که خیرینی که بانی آزادی هر یک از مددجویان کانون اصلاح و تربیت می شوند، مسئولیت پس از آزادی آنان را نیز تا زمانی که مددجو نیازمند کمکهای مادی و معنوی است، بر عهده گیرند تا از بازگشت دوباره ی این نوجوانان به چنین مکان هایی جلوگیری شود.
به امید روزی که بسترهای ایجاد چنین فضاهایی که منجر به قربانی شدن کودکان جامعه می شود نیز برچیده شود.

طرح طفلان مسلم با شعار "برای طفلان دیروز می گرییم؛ آیا برای طفلان مسلم امروز می کوشیم؟" فعالیت خود را از 5 سال پیش آغاز کرده است. جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) با مدنظر قرار دادن اهمیت آئین های مذهبی و کارکرد اجتماعی آنها، فلسفه ی قیام آشورا و امام حسین (ع)، با برگزاری همایش های "طفلان مسلم" در تاسوعا و اربعین و پیگیری وضعیت مددجویان در طول سال، به یاری گروهی از کودکان قربانی جامعه می رود و با آگاهی رسانی به عموم مردم در مورد معضلات این کودکان در جهت رفع مشکلات آنان و بازگرداندن آنها به زندگی عادی تلاش می کند.

جمعیت امداد دانشجویی_مردمی امام علی (ع) یک سازمان غیردولتی مردم نهاد است که دارای مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد و مجوز رسمی وزارت کشور و نیروی انتظامی است.

هیچ نظری موجود نیست: